Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji niektórych usług oraz zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz w każdej chwili określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Zaakceptuj pliki cookies na tej stronie

Program Dobry Start

Ważna informacja dotycząca realizacji rządowego programu "Dobry start"!

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rybniku informuje, że z dniem 1 lipca 2021 roku na mocy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 Dz.U. z 2021 poz.1092 w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”, realizację zadań związanych z obsługą wniosków i przyznawaniem świadczenia dobry start Rada Ministrów skierowała do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Zaznaczyć należy, że od 1 lipca br. przyjęto wyłącznie elektroniczną obsługę wniosków. Narzędziem, które będzie wykorzystywane do wnioskowania o świadczenie dobry start oraz do kontaktu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z klientem, jest Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Każdy wnioskodawca będzie korzystać z konta już założonego na PUE (np. w związku z uprzednim korzystaniem z bonu turystycznego, czy innych form wsparcia, czy też z uwagi na bycie płatnikiem składek), lub założy takie konto dla celów wnioskowania o świadczenie ZUS. W przypadku takiej konieczności konto takie będzie także zakładane przez Zakład. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.

Tym samym informujemy, że Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rybniku nie realizuje dla podopiecznych pieczy zastępczej od roku 2021 programu Dobry Start 300+. Zgodnie z powyższymi informacjami program obsługiwać będzie Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Rybniku na zasadach podanych powyżej.